fredag den 7. oktober 2011

Lille Oscar

Min søster har for få måneder siden fået en meget lille dreng, og jeg mener meget lille. Han vejede 550 g ved fødsel men han kunne trække vejret selv og skreg lidt så det var dejligt. Siden har der været mange ting der har gjort at jeg har været nervøs for at han ikke skulle komme igennem det hele. Ja der har sågar været 4 læger omkring ham for at få ham i live igen, så det har været hårdt. Og da især for min søster og hendes kæreste. Men de klarer det hele til UG med kryds og slange begge to. Det er så dejligt, for de har været nogle meget hårde måneder igennem også før han kom til verden.
Min søster havde meget højt blodtryk og alle holdt vejret indtil uge 28. og ofte derefter også. Men efter at have været på hospitalet meget længe kan de nu på Tirsdag tage ham med hjem. Det er så fedt. Så nu har jeg bestemt at der skal laves lidt til ham, som kan holde ham varm og tryg. Han skal selvfølgelig have bukser i mælkedrengestriber fra Sidsel Sangild's bog "Blødt til Baby" og der er flere af hendes opskrifter der skal laves til Oscar.

De skal måske tilpasses lidt da Oscar nu er på 2200 g, så det hele skal jo være lidt mindre. Han skal i hvert fald også have de fine småbitte luffer. De er dejlige, kunne evt. forer dem med lidt fleece. Og Puk's lille hund som også er i bogen, den er så cute. Og han skal have et fedt tæppe som jeg har set. 

Det er det fedeste tæppe jeg længe har set. Og så skal han da også have en slange som min søster aller helst ville have jeg lavede.



 Ved ikke helt om det er prioritet nr. 1 men den skal nok komme til Århus. Det er mange projekter ja, men så er der lidt til den kolde vintertid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...